Tegnapelőtt a Király-hegyen

Meglehetősen szeles volt.

De azért elindultunk. Bizonyos magasság felett már friss hó is volt (a régin), az előző éjszakai hóvihar folyományaként. De hétfőn verőfényes napsütés várt minket.

A fénykép megtévesztő. Szép idő, idilli táj látszik:

Megfordulva már látszik valami turpisság, ahogy behavazódtak a fenyők — az egyik oldalukon:

Ahogy kiértünk a törpefenyők felé, egyre durvább lett a szélvihar, időnként az egyensúlyunkból is elkezdett kibillenteni.

A Király-szikla alatt ezért megbeszéltük, hogy a sziklára biztosan felmegyünk, meg utána a műút is meglesz, és majd azon eldöndjük, hogy fel tudunk-e menni a csúcsra, vagy lejövünk a másik útvonalon.

Öt perccel később visszafordultunk.

Néhány példa, milyen szélvihar volt ott, ami ezt művelte a növényzettel:

Nézzétek a karót:

Egyébként jó volt!

Menő volt a szűzhavon, még ha néha nem is tudtuk, merre az út karók híján. A Magas-Tátra is zömmel látható volt.

One Reply to “Tegnapelőtt a Király-hegyen”

1. Mi három éve – szintén tavasszal – a derékig érő hó miatt adtuk fel. A csúcs alatti nyeregnél, amit 2-3 óra alatt értünk el – visszafordultunk és egy erdős, védett úton gyorsan visszazúztunk az autóhoz. A csomagtartóban volt a hótalp. Ha mentek arra megint, szívesen csatakoznék, ínséges időket élek! :(