Országimázs

Egy külföldi mesélte a történetet. Pár éve három hónapot töltött Debrecenben, az egyik német informatikai szolgáltatócég küldte ki az ottani leányvállalatához.

A történet pedig így néz ki: a pályaudvaron vonatjegyet szeretett volna váltani Ferihegyre. A jegypénztáros persze nem beszélt külföldiül, ő meg magyarul, de az irányt, végállomást érthetően ki tudta mondani (időponthoz meg elég lett volna ha pl. átnyújtanak neki egy tollat és cetlit).
Hogy reagálta le a jegypénztáros a jegyvásárlási kísérletet? Felállt, szó nélkül kihátrált a pult mögül, majd átült a szomszéd ablakhoz.
A külföldi tanácstalanul elballagott. Másnap újrapróbálkozott. Jegypénztáros ugyanúgy, szó nélkül otthagyta, és átült a szomszéd ablakhoz, mintha ez nem lett volna feltűnő.
Végül sikerült jegyet vennie amúgy, mert negyedszerre egy magyar kollégája leírt magyarul mindent a pénztárosnak (hova, mikorra, és vonatjegyet) amit azonnal odanyújtott neki.

A repülőt is elérte annak ellenére, hogy az indulás előtti esti buli hatására túlment Ferihegyen, mert elpilledt kicsit a vonaton és vissza kellett az ellenvonattal mennie:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *