1802

A szamitogepeknel van a kotegelt adatatvitel. Ez jo, gyorsabb, noveli a hatekonysagot. De a tomegkozlekedesnel miert erre a modszerre kisertetiesen hasonlo modon mennek a dolgok??? Nem komputerbuzeralok, geekboy-ok, es mas hasonlok (informatikusok, na!) allitjak ossze a menetrendeket. Megis ervenyesul a dolog. A varosszerkezetbol adodoan sok az ugynevezett “parhuzamos jarat”. Es ezen viszonylatok jaratai nem jarnak egyedul (mint a baj :) Egyszerre  jon sok busz, hasonlo utirannyal, elsore feltodul a tomeg, akinek mas jarat nem jo, az kenytelen nyomorogni azokkal, akik hamarabb le, vagy atszallnak, neha pont az adott busz utan kozvetlenul erkezore. Ennel csak az a rosszabb, amikor ugy kovetik egymast a buszok, hogy kenytelen vagy felszallni a tomeggel, ha oda is akarsz erni valahova, mert mikor bezarja az ajtot a te buszod, akkor tunik fel a kovetkezo. Masik kerdes, hogy ha nem ered el az aktualis “adatatviteli ciklust” (maradok a komputerhasonlatnal, mert az vicces :) akkor meg ott allhatsz sokat. Es utana kuzdhetsz megint a feltorlodott neppel. Miert nem lehet idoben szetosztani a jaratokat, gyorsabb es hatekonyabb lenne a tomegkozlekedes (meg persze kellemesebb is, de ez ugye nem cel).
Miert van az, hogy en mindig lemaradok ezekrol a turnusokrol (es altalaban pont latom elmenni azt a 2-3 buszt)? Nem azert, mert szeretek varni a megalloban meg negyedorat a kovetkezo 3 buszra, hogy aztan elsodorjon a tomeg, az agressziv oregasszonyok taszigalasa kozepette…. :/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.